Rodzic, Dziecko i Pies — wspólna przestrzeń życiowa
Dla rodziców dzieci do lat 3, którzy mają w domu psa oraz dla wszystkich zainteresowanych budowaniem bezpiecznego kontaktu dziecka z psem, we wspólnej przestrzeni domowej.
Zapoznanie dziecka z psem, z którym żyjemy i ich dalsze interakcje, niemal zawsze odbywają się przy naszym/ Rodziców udziale. Mało tego, bardzo często, to my rodzice zachęcamy psa i dziecko do wspólnego kontaktu. To dlatego, tak ważne jest przyjrzenie się, jaki tak naprawdę mamy wpływ na kontakt naszego dziecka z naszym psem.
.
Dowiesz się:
- jakim typem opiekuna jesteśmy i jak to wpływa na nasze postrzeganie psa, interpretację jego zachowań wobec nas i naszego dziecka oraz oczekiwania wobec psa i dziecka do zachowania się w określony sposób w ich wspólnym kontakcie
- jak nasza interpretacja psich zachowań wpływa na interakcje pomiędzy psem i dzieckiem
- jak to się dzieje, że nasze zachowanie wobec psa rzutuje na zachowanie dziecka wobec psa
- i dlaczego to takie ważne, by kontakt dziecka z psem zawsze odbywał się w bezpiecznym trójkącie Dziecko – Rodzic – Pies
Określiliśmy, jakie mamy oczekiwania wobec psa i jakiego kontaktu między psem i dzieckiem byśmy sobie życzyli, oraz w jaki sposób wpływamy na kontakt dziecka i psa,
Dowiesz się:
- co należy wziąć pod uwagę, by dobrze zinterpretować kontakt dziecka i psa
- jak wiek psa wpływa na jego zachowanie wobec dziecka
- jak deficyty realizacji potrzeb podstawowych wpływają na zachowanie psa wobec dziecka
- jak wyglądają przyjazne i nieprzyjazne zachowania psa
- jak wyglądają wczesne sygnały zachowań agresywnych
Dzięki tej części łatwiej będzie Wam zinterpretować zachowanie psa w kontakcie z dzieckiem i uniknąć pojawiania się stresujących sytuacji oraz realnie wpływać na zachowanie psa.
Dowiesz się:
- jak motorycznie i poznawczo rozwija się dziecko do lat 3
- jak na poszczególnych etapach rozwoju rozumie kontakt z psem
- kiedy ma umiejętność podejmowania świadomego kontaktu z psem
- kiedy posiada umiejętność podejmowania kontaktu ze świadomością perspektywy drugiej strony kontaktu.
- Jakie „trudne” zachowania dziecka w kontakcie z psem mogą pojawiać się na poszczególnych etapach rozwoju i jakie „trudne” zachowania psa mogą wywoływać.
- jak moderować interakcje dziecko-pies by były bezpieczne
- jak organizować przestrzeń domową, by było Ci łatwiej kontrolować kontakt dziecko- pies.