Zapisy:
Cz.I na żądanie: link do rejestracji na webinar
Cz.II na żądanie: link do rejestracji na webinar
Cz.III na żądanie link do rejestracji na webinar

Spotkanie dla rodziców dzieci do lat 3, którzy mają w domu psa oraz dla wszystkich zainteresowanych budowaniem bezpiecznego kontaktu dziecka z psem, we wspólnej przestrzeni domowej. 

Zapoznanie dziecka z psem, z którym żyjemy i ich dalsze interakcje, niemal zawsze odbywają się przy naszym/ Rodziców udziale. Mało tego, bardzo często, to my rodzice zachęcamy psa i dziecko do wspólnego kontaktu. To dlatego, tak ważne jest przyjrzenie się, jaki tak naprawdę mamy wpływ na kontakt naszego dziecka z naszym psem. 

W I części wykładu dowiesz się:

  • jakim typem opiekuna jesteśmy i jak to wpływa na nasze postrzeganie psa,  interpretację jego zachowań wobec nas i naszego dziecka oraz  oczekiwania wobec psa i dziecka do zachowania się w określony sposób w ich wspólnym kontakcie
  • jak nasza interpretacja psich zachowań wpływa na interakcje pomiędzy psem i dzieckiem
  • jak to się dzieje, że nasze zachowanie wobec psa rzutuje na zachowanie dziecka wobec psa
  • i dlaczego to takie ważne, by kontakt dziecka z psem zawsze odbywał się w bezpiecznym trójkącie Dziecko – Rodzic – Pies

Kiedy już określimy, jakie mamy oczekiwania wobec psa i jakiego kontaktu między psem i dzieckiem byśmy sobie życzyli, oraz w jaki sposób wpływamy na kontakt dziecka i psa,
zaproszę Was do II części wykładu.
Podczas tego spotkania dowiesz się:

  • co należy wziąć pod uwagę, by dobrze zinterpretować kontakt dziecka i psa
  • jak wiek psa wpływa na jego zachowanie wobec dziecka
  • jak deficyty realizacji potrzeb podstawowych wpływają na zachowanie psa wobec dziecka
  • jak wyglądają przyjazne i nieprzyjazne zachowania psa
  • jak wyglądają wczesne sygnały zachowań agresywnych

Dzięki tej części łatwiej będzie Wam zinterpretować zachowanie psa w kontakcie z dzieckiem i uniknąć pojawiania się stresujących sytuacji oraz realnie wpływać na zachowanie psa.

W III części wykładu natomiast skupimy się na perspektywie dziecka. To niezbędne, by móc odpowiednio zinterpretować interakcję pomiędzy psem i dzieckiem.

W tej części wykładu dowiesz się:

  • jak motorycznie i poznawczo rozwija się dziecko do lat 3
  • jak na poszczególnych etapach rozwoju rozumie kontakt z psem
  • kiedy posiada umiejętność podejmowania świadomego kontaktu z psem
  • kiedy posiada umiejętność podejmowania kontaktu ze świadomością perspektywy drugiej strony kontaktu.
  • jakie „trudne” zachowania dziecka w kontakcie z psem mogą pojawiać się na poszczególnych etapach rozwoju i jakie „trudne” zachowania psa mogą wywoływać.
  • jak moderować interakcje dziecko-pies by były bezpieczne
  • jak organizować przestrzeń domową, by było Ci łatwiej kontrolować kontakt dziecko- pies.

Miejsce: on-line

Zapisy:
Cz.I na żądanie: link do rejestracji na webinar
Cz.II na żądanie: link do rejestracji na webinar
Cz.III na żądanie link do rejestracji na webinar

Cena: wykład jest bezpłatny

Prowadzący: Magdalena Grabowska

Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *